Im więcej narzędzi, technik i możliwości, tym bardziej dzisiejszy marketing zbliża się do dna. Może więc już czas powrócić do starych, sprawdzonych, zdrowych i skutecznych sposobów promowania?
Tym razem trochę nietypowo: polecamy książkę, której opracowania językowego nie wykonywało Korekto.pl (mieliśmy natomiast udział w projekcie okładki oraz w składzie i przygotowaniu do druku). Nasza firma objęła jednak publikację patronatem – uważamy, że książki promujące zdrowe zasady w biznesie zasługują na dodatkowe wsparcie i uwagę Czytelników.
Marketing to chyba jedno z najbardziej przereklamowanych słów, jakie funkcjonują w świecie e-biznesu. Internet jest pełen rozmaitych szkoleń prowadzonych przez „trenerów”, którzy „uczą marketingu”. Agencje reklamowe (lub firmy za takie się podające) głoszą wszem i wobec peany na cześć marketingu. Czy któreś z poniższych sformułowań nie brzmi znajomo: „Masz sklep internetowy? Rób marketing!”, „Sprzedajesz na Allegro? Tylko marketing pozwoli ci osiągnąć sukces”, „Sprzedajesz usługi? Bez marketingu nic nie sprzedasz!”, „Istniejesz w internecie? Ale bez marketingu?!”?
„Marketing” paradoksalnie jest jednym z najbardziej znienawidzonych słów przez osoby, które go próbują. Mnóstwo sprzecznych opinii, rad, całe legiony „coachów”, „trenerów biznesu” i „doradców”, którzy o marketingu pojęcia nie mają, tylko pogorszyło „marketingowe notowania” marketingu jako takiego. Dołożyć trzeba w końcu „okraszanie” marketingu rozmaitymi przymiotnikami i związkami frazeologicznymi: np. „marketing przez osmozę” (biolodzy zabrali się za jego robienie?), „marketing przez kulturę” (chamstwo najwyraźniej się w marketingu rozpanoszyło i trzeba było to naprawić!) czy też „mix mental marketing” (tutaj komentarz jest zbędny…). Efekt tego wszystkiego jest taki, że marketing w Polsce podupadł.
O czym jest książka „Make Marketing Great Again”? O starym, dobrym i w pewien sposób „normalnym” podejściu do marketingu. Podejściu analitycznym, opartym na faktach, danych i zrozumieniu procesów, które z jakichś powodów zostały zapomniane. Ta książka, mam nadzieję, sprawi, że Twój marketing znów będzie wielki, co w moim rozumieniu znaczy tyle, co „skuteczny”.
[opis wydawcy]
dr Dawid Dudek – pasjonat nowych technologii oraz analizy danych, podróżnik. Doradza firmom, jak budować lejki sprzedażowe oraz zaawansowane kanały komunikacyjne z klientem. Wykładowca w kilku uczelniach. Autor „Biblii taniego latania” i „Biblii taniego spania” – książek, które zmieniły myślenie o tanim podróżowaniu tysięcy ludzi, współautor kultowej „Biblii e-biznesu”. Autor bloga JakRobicMarketing.pl, na którym przekazuje skuteczne i praktyczne metody tworzenia reklamy, docierania do klientów oraz sprzedaży. Na co dzień niewolnik czterech kotów, którym poświęca czas, gdy tylko nie podróżuje, i mąż.
Dawid Dudek: „Make Marketing Great Again”
Zamów książkę: KsiegarniaGlobtrotera.pl (podaj kod AkademiaInternetu a otrzymasz 10% zniżki + bezpłatną przesyłkę).
Projekt okładki: Dominika Zakrzewska (Korekto.pl)
Skład: Zuzanna Helis (Korekto.pl)